Het pad ontstaat daar waar je je voet neerzet.
Ik liep met een oud-collega, inmiddels vriend, door het bos. We sloegen een klein paadje in. Tot het ineens ophield.
Hij keek me aan en zei lachend:
“Ik zie je blog alweer verschijnen.”
En ja… zo werkt mijn brein inmiddels. Wat ik ervaar, zie of hoor, krijgt betekenis en wordt een verhaal.
Wij kwamen uiteindelijk weer op het pad. Niet zonder moeite overigens.
We moesten over een omheining waar gelukkig geen stroom op stond.
En precies dat is het leven. Soms houdt het pad op. Soms kom je obstakels tegen of kom je tot stilstand.
En dan is er altijd een keuze:
ga je eroverheen, eronderdoor, of keer je om?
De richting ligt niet vast.
Die ontstaat… bij elke stap die jij zet.


